راهنمای نگهداری

نحوه نگهداری رو تختی

روتختی دخترانه

آیا میدانید بهترین راه برای شستشوی روتختی چیست ؟

1- شستشو دستی یا ماشینی با عملیات ملایم در حد اکثر دمای 30 درجه سانتیگراد ( آب سرد ) انجام شود .

2- اتو کردن با بخار به جز محصولاتی که با الیاف پر شده اند ( لحاف . بالش و ….) مجاز است .

3- استفاده از خشک شویی با عملیات ملایم بلا مانع است .

4- خشک کردن در خشک کن به جز محصولاتی که با الیاف پر شده اند ( لحاف . بالش و ….)مجاز است .

5-در سایه خشک شود .

6- با پارچه های همرنگ شسته شود .

7- پشت ورو یا داخل توری مخصوص شسته شود .

8- استفاده از نرم کننده مناسب جهت تسریع شدن اتو . به جز محصولاتی که با الیاف پر شده اند ( لحاف . بالش و ….) بلامانع است .

9- از پودر های صابونی و یا آنزیم دار ( دانه آبی ) استفاده نشود .

10-همراه با پارچه های ضخیم ( جین و چرم و ….) . پارچه های پرز دار ( حوله . پتو و ….) و اجسام برنده ( زیپ و ….) شسته نشود .

11-در محصولاتی که با الیاف پر شده است ( لحاف . بالش و ….)پس از شستشو و اطمینان یافتن از خارج شدن کامل مواد مواد شوینده . محصول آبکشی و در سبدی قرار داده شود تا کاملا آب آن خارج گردد .

12- سپس برای خشک شدن بهتر است در جای مسطحی پهن شود و از فشردن(چلاندن) و آویز نمودن نیز خودداری گردد .

سرویس های خواب در رنگها و مدلهای متنوع در بسیاری از فروشگاههای عرضه کالای خواب,به فروش میرسد
مهمترین نکته ای که باید در رابطه با شستشوی کالای خواب فراموش نکنیم در رابطه با پودر و مواد شوینده(نرم کننده ها و …)است،این مواد باید از نوع خنثی باشند یعنی ازمواد شوینده با ترکیبات شیمیایی قوی(اسیدی یا بازی) و همچنین از مواد شوینده آنزیم دار(حاوی دانه های آبی)استفاده نشود.در ضمن توصیه می شود برای محصولات رنگی از مواد شوینده مخصوص پارچه های رنگی استفاده شود . نکته ی دیگر اینکه برای شستشو با ماشین و یا دست، حداکثر دمای آب 30 درجه بیشتر نباشد . به هیچ وجه کالای خواب را خشکشویی نکنید اتو کشیدن محصول نیز در نگهداری فرم پارچه بی تاثیر نیست و البته استفاده کردن از ماشین خشک کن نیز توصیه میشود.حتما محصولات را بعد از شستشو سریعا از ماشین لباسشویی خارج کنید.از تماس هرگونه لباس و حوله خیس و مرطوب قبل از اولین شستشو (برای رنگ های تیره) با محصول جدا خودداری فرمائید پیشنهاد میشود کاور ملحفه ها را بصورت پشت و رو بشوئید. در ضمن بهتر است رنگهای تیره را جداگانه بشوئید

دیدگاهتان را بنویسید